apa yang ada di belakang kita dan apa yang ada di depan kita, tidaklah ada ertinya jika dibandingkan dengan apa yang ada di dalam diri kita
- Happy Sugiarto Thandra
         

Sabtu, 23 Januari 2010

tak nak menyumbang?? so, jgn halang!!


"program malam ni dibatalkan, tiada ceramah, tiada tayangan..bahkan bacaan yasin sekalipun" maklum seorang sahabat pada saya dengan wajah kecewanya..


ayat itu sudah cukup menimbulkan berjuta soalan dalam fikiran saya..

kenapa? apa silapnya? kami langgar undang2 ke? kami bawak bom ke? kami jemput pembangkang ke? kami buat demo ke? program kami menyebabkan bil elektrik kolej naik ke??
terlalu sarat dengan persoalan..

namun jawapannya mudah sahaja

kerana pemantau PRK nak datang

what??????

siapakah pemantau PRK tu??? dia fobia dengan bacaan yasin ke??

subhanallah.. segalanya berlaku dengan izin ALLAH...

saya yakin dan pasti betapa kecewanya AJK pelaksana yang berusaha keras dengan hebahan malah makannan pada malam itu dah tersiap sedia..

jawapan yang mengecewakan

saya berkesempatan bertanyakan soalan kepada penyelia tentang perkara ini. namun jawapan amat mengecewakan. "hal tu saya xtau, bukan saya uruskan.."

huh?? tak tau?? malu saya dibuatnya dengan jawapan seorang bekas mahasiswa yg kini menjaga kebajikan kami...

besar sangatkah impak dibatalkan program???

bukan persoalan besar @ kecil impak itu...tapi kenapa?? berbagai andaian dibuat & yang pasti saya tiada jawapannya..

tapi yang pasti...pemimpin yang seagama dengan saya sendiri membuat keputusan seperti ini..
Ya ALLAH, pemimpin kami...

kesimpulan awal yg boleh dibuat ialah mungkin program kami walaupun bacaan yasin akan menggugat kestabilan PRK kali ini...


jika tak mahu menyumbang, janganlah halang...
means???


pemuda A : nak join kami untuk buat program motivasi??

pemuda B : emm...tak apelah , saya sibuk la dengan benda lain

selepas itu...

pemuda B : wei kawan-kawan, jangan join program motivasi tu, buang masa korang je, baik study...

begitulah contoh situasi nye...

kita manusia biasa, muhasabah diri sendiri...
berapa bangak tenaga kita sumbangkan untuk kebaikan??ada @ tiada??
maka apabila org lain membuat kebaikan, janganlah kita dengan sebesar hatinya menghalang...

sebab apa??

senang je...
dah la kita tak nak menyumbang, jadi jangan la sibuk-sibuk nak halang!!


~ buat adik-adik pelaksana program, jadikan ini sebagai titik lonjakan untuk bergerak, jangan serik

myb pasni boleh mintak buah fikiran pihak-pihak yang suka menghalang ni, ajak sekali buat program, walaupun program makan-makan sekalipun!! :) ~










Tiada ulasan:

Catat Ulasan