apa yang ada di belakang kita dan apa yang ada di depan kita, tidaklah ada ertinya jika dibandingkan dengan apa yang ada di dalam diri kita
- Happy Sugiarto Thandra
         

Jumaat, 1 Julai 2011

27 - jun - 2011

harini ada exam math kat UM, susah juga ya. insyaAllah, dah usaha sebaik mungkin untuk menjawab, selebihnya tinggal usaha doa + tawakal. sekolah? tak sekolah, mintak cuti.

Prosedur nak mintak cuti ni pun agak mudah diawalnya, tapi mencabar diakhirnya. =)
belit la cikgu ni kan. Sebenarnya GPK (sebab pengetua tak ada) dah luluskan hari Rabu, dia kata tak payah mintak sign lecturer. Tapi ditakdirkan pengetua tengok semula surat tu, jadinya kene panggil dgn pengetua..gulp... Memang bila kita jadi bos, kita akan usaha untuk sesempurna mingkin kan? Jadi pengetua nak mintak bukti yang isnin tu mmg ada exam.

Panas juga dibuatnya, tapi bila fikir balik, cuba bayangkan pengetua tu cikgu, cikgu tu anak murid. Cikgu sebolehnya nak pastikan kerja anak-anak sempurna kan? Mcm tu juga pengetua, dia nak kerja cikgu sesempurna dan se'ikut buku' yang mungkin. =) Jadi, tak ada sebab nak panas lagi kan marah =)

Daripada Abu Hurairah r.a, ia berkata, "Sesunguhnya ada seseorang yang berkata kepada Rasulullah s.a.w. ("Ya Rasulullah, nasihatilah saya!") Baginda bersabda, janganlah marah. Orang itu meminta berkali-kali. Maka baginda bersabda, 'Janganlah engkau marah'.
(Hadith 40-larangan bersifat amarah)



disebabkan cikgu tak sekolah harini, jadi kita tunggu esok..
apa agaknya reaksi anak-anak 4P2 bila cikgu math dia tak masuk kelas.. ngee..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan