apa yang ada di belakang kita dan apa yang ada di depan kita, tidaklah ada ertinya jika dibandingkan dengan apa yang ada di dalam diri kita
- Happy Sugiarto Thandra
         

Rabu, 7 September 2011

no need man to bring yourself to HIM, just you...yes..yourself..

Assalamualaikum.. sedikit perkongsian dari buku yang dikhatamkan semalam.. Alhamdulillah, thanks to hajar yg bagi pinjam & juga adiknya (nurin madihah- pemilik buku). Subhanallah, dah lama tak baca bahan bacaan yg santai-santai mcm ni.. yg bukan santai-santai kosong, tapi santai penuh makna.. Terima kasih Allah.. sedikit bekalan motivasi diri..

Antara petikan-petikan teks dari novel QUARTET.. moga Allah bagi kekuatan pada penulis ni..banyak lagi hati2 anak muda yg bakal disantuni..insyaAllah.. try la baca.. sama-sama muhasabah diri..


"...Allah nak your heart push yourself towards HIM..."


"..barangsiapa yang bertakwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhan-NYA dan meninggalkan larangan-NYA), nescahaya Allah akan mengadakan baginya jalan keluar (daripada segala perkara yang menyusahkannya). Dan memberinya rezeki daripada jalan yang tidak terlintas dihatinya. Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah, maka Allah akan mencukupkan keperluannya.. (Ath-Thalaaq: 2-3)

"..tak baik menangisi apa yang Allah tetapkan untuk kita.."

"..kita cuma pelakon atas pentas dunia ini. Kita sekadar menuruti kehendak takdir kita. Apabila kita rasa kita macam berupaya mengawal takdir kita sendiri, ketika itulah takdir menunjukkan pada kita yang DIA lebih berkuasa daripada segala-galanya."

p/s: pada adik-adik yg pernah meluahkan rasa & cerita pada akak, jangan tertipu dengan cinta islamik, ask yourself.. diri jadi baik.. sebab dia atau sebab kita sendiri.. buku ni mungkin membantu =) insyaAllah.. go go POWER RANGERS!!!

1 ulasan: