apa yang ada di belakang kita dan apa yang ada di depan kita, tidaklah ada ertinya jika dibandingkan dengan apa yang ada di dalam diri kita
- Happy Sugiarto Thandra
         

Rabu, 6 Oktober 2010

thank you Allah... :)


SELAMAT HARI RAYA.. rasanya mmg dah lambat pun...kuih raya pun dah masuk siri pembuatan ke-2.. :)

alhamdulillah, Ramadhan kali ini sangat bermakna, sbb Allah bagi kesempatan raikan Ramadhan dgn housemate yg hatinya sentiasa ingat dgn Allah, dan berlaku juga peristiwa yg sukar dilupakan..syukur,raya kali ni serba sederhana & objektif nak ziarah rumah nenek2 (mak&abah) dah tercapai dgn jayanya... (kecuali nek long yg xda kat rumah masa kami dtg)..

raya setiap tahun mmg meriah...meriahnya bolahlah digambarkan mcm kat gambar ni..himpunan pak cik, mak cik, sepupu, anak buah.. yg menariknya, sbb duit raya banyak (khas buat yg belum bekerja dan kebawah :)


sebenarnya banyak tragedi yg berlaku sepanjang bulan 9 (bulan raya)..dan sempatlah mencatat kronologinya kat dalam diary :(

3/9 - cik usop (pak cik) kemalangan, beraya kat hospital
7/9 - nenek (mak) kemalangan, pagi raya kuar hospital
16/9 - abah sakit pinggang (terkehel)
23/9 - mak sakit vertigo
28/9 - cik faizul (pak cik) masuk wad, demam panas

nikmatnya bila sihat...berat mata memandang, barat lagi bahu org yg sakit ni nak pikul... tapi Allah kan maha adil... Allah bagi kita sakit, susah, senang, gembira, dll.. sbb bila kita senang, kita susah nak ingat Allah, tapi bila kita susah, senang kita nak ingat Allah.. kan? kan? kan? Ujian yg Allah bagi pada kita, sebenarnya itu tandanya Allah sayang pada kita...sebab Allah nak kita selalu ingat pada DIA, dan nak kita sedar yg DIA selalu perhatikan kita... thank you ALLAH.. :)


dan kita kene yakin dgn apa2 yg berlaku pada diri kita...sbb Allah dah bagi tau...

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Dia mendapat pahala dari kebaikan yang dikerjakan dan dia mendapat siksa dari kejahatannya..."
(Al-Baqarah:286)

dikesempatan ini, nak memohon kemaafan pada siapa2 yg kenal& terbaca blog ni.. semoga kita berjumpa dengan Ramadhan akan dtg..

p/s :ini Ramadhan terakhir di KL sbg student, insyaAllah next Ramadhan akan berpuasa dgn keluarga kat Johor

aslmkm, jumpa lagi

~atas pertanyaan~


















Tiada ulasan:

Catat Ulasan