apa yang ada di belakang kita dan apa yang ada di depan kita, tidaklah ada ertinya jika dibandingkan dengan apa yang ada di dalam diri kita
- Happy Sugiarto Thandra
         

Jumaat, 10 Jun 2011

rahmat ujian-bicara tuhan

subhanallah.. sungguh, ujian ini sangat berat.. berat bilamana kita meletakkan ujian hanya dengan makna "ya Allah, aku tak mampu".. tapi nikmatnya ujian tu.. hati terasa benar-benar lapang, benar-benar merasakan diri ini ibarat sebutir pasir, benar-benar merasakan setiap langkah dengan kalimah Allah,benar-benar merasakan Allah lebih dekat dari urat di leher.. benar-benar Allah sedang berbicara dengan ku..

bicara Allah yang bila difikirkan..

"kenapa ya Allah bagi aku ujian ini?"
"Allah tak sayang aku"
"sayang kah aku dengan Allah?"
"Allah tak adil dengan aku"
"adilkah aku dengan Allah?"
"Allah tak dengar doa ku"
"dengarkah aku dengan suruhan Allah?"

Allah sedang berbicara dengan mu..

Aku sedar kenapa ujian ini Allah bagi..
Aku sedar, banyak hak Allah aku tak tunaikan
Aku sedar hati ini belum benar-benar takut dengan peringatan Allah
Aku sedar
"sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku"
belum sepenuhnya kerana MU
Aku tahu Allah...
kau sayang aku, kau menjaga aku, kau lihat aku
kerana doa aku
"jangan KAU tinggal aku walau sedetik"
maka ujian ini kerana
aku selalu meninggalkan KAU
berjuta-juta detik
tapi KAU
tak tinggalkan aku walau sedetik
Allah sayang aku
Allah rindu tangisan aku
Allah menjaga aku
Allah nak aku tahu
Allah sentiasa dekat dengan aku

itulah rahmat ujian
kerana tuhan sedang berbicara dengan hambanya

...ayuh,berbicara dengan tuhanmu, DIA rindu dengan tangisanmu..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan